Ruduo muzikos pamokoje

Ruduo yra nuostabus metų laikas, ar gi ne taip? Aš be galo džiaugiuosi medžių splavomis ir vis kitu gamtos peizažu. Pažįstų nemažai žmonių, kurie sako, kad tai jų mėgstamiausias metų laikas.Tos besikeičiančios spalvos užburia, o dar išlendanti saulė suteikia tiek daug judėjimo galimybių: dviračiai, žygiai pėsčiomis…

Pažvelgus į vaikus matosi, kokie jie laimingi judėjime. Savo muzikos užsiėmimuose stengiuosi įtraukti kuo daugiau kūrybinių judesių. Rudens tema puikiai tinka: “kritimas”, “sukimasis”, “pakilimas”, “nusileidimas”… Galime dainuoti apie rudenį ir groti instrumentais.

Be dainų vaikai be galo mėgsta istorijas ir instrumentinius žaidimus. Visa tai galima sujungti į nuostabią muzikos pamoką.

Parinkime rudeninių lapų ir pamėtikime juos linksmai, po to ritmiškai improvizuokime, įmituodami “krentančius lapus”.

Nereikia bijoti chaoso, tik tinkamu momentu, vieno instrumento ar ypatingos išraiškos pagalba, “susigrąžinti” vaikus, t.y. jų dėmesį.

Svarbiausi, mano galva, pamokos komponentai:  JAUSTI, GIRDĖTI ir MATYTI!

ILGI IR TRUMPI GARSAI BEI JUDĖJIMO VEIKLA

GARSAI

ILGI: “ach….”, “šššš”, “vušššš”…
TRUMPI: “bbbb”, “kkkk”, “st, st, st, st,”, “š, š, š, š”, bum, kap, tekšt, op…

JUDĖJIMAS

ILGI: linguoti, slinkti, kūnu žemyn ir aukštyn…
TRUMPI: spragtelėjimas, riedėjimas, vaikščiojimas ant pirštų galų, žygiavimas, plakimas, stuksėjimas…

INSTRUMENTAI

ILGAI SKAMBANTYS: ksilofonas, metalofinas, “lotus” fleita, trikampis ir kiti perkusiniai instrumentai.
TRUMPAI SKAMBANTYS: būgnelis, kastanjetės, medinė dėžutė, klavės.

Su darželio vaikais svarbu labai paprastai jiems tiesiog trumpai pademonstruoti, ko iš jų norime. Daug aiškinti nereikia.

Paprašykite būti vaikų medžiais, po to jų lapais. Suvokti ilgus ir trumpus garsus padės judėjimas.

Padėkite klausimais:

Kaip skamba stiprus vėjas?
Kaip juda rudeniniai lapai? Kaip jie skamba?
Kaip skamba švelnus, silpnas vėjas?
O audra?
Stiprus lietus?
Kaip krenta lapai? Kaip tai skamba? Koks garsas atspindėtų tai?

TINKA IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKAMS

Skirtingi vaikai, skirtingos grupės, ta pati pamokos medžiaga, bet patirtis ir, dažnai, rezultatai visiškai kitokie.

Su pačiais mažiausiais puikiausiai pavyks “žaisti krentančius lapus”, išgauti jų ritmą ir patirti ilgus bei trumpus garsus. Vieniems patiks labiau dainuoti, o kitiems dirbti ties ritminiU piešiniu, o tretiems greičiausiai patiks improvizacija judesiu.

Paklausykime rudens!

Būsiu labai dėkinga, jei, naudodamiesi mano idėjomis, pasidalinsite savo patirtimi, įžvalgomis, mintimis! 

Leave a comment